برنامه نویسی شیء گرا یا OOP یک سبک برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا وظایف مشابه را در کانتینرها قرار دهند.  در PHP، کانتینرها با استفاده از کلاس تعریف می شوند. یک کلاس شامل تمام توابع و متغیرهایی است که یک شی را توصیف می کنند.

سرفصل:

  • برنامه نویسی شی گرا چیست؟
  • OOP چیست؟
  • چرا از OOP استفاده می کنید؟
  • درک کلاس ها
  • کلاس ها و آبجکت ها
  • افزودن Properties
  • دسترسی به Properties
  • متدهای کلاس
  • ایجاد دستورالعمل
  • Access Modifiers
  • آرایه های Associative
  • افزودن Getters و Setters
  • متدهای Static
  • ایجاد Collection
  • فیلتر کردن
  • و غیره