قابلیت تعامل، کلیدی برای دیدن نحوه عملکرد طراحی های معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) در دنیای واقعی است. Unity یک ابزار قدرتمند برای افزودن تعامل و ایجاد مصورسازی های پویاتر AEC را فراهم می کند. در این دوره با نحوه استفاده از اسکریپت های یونیتی،انیمیشن و ابزار UI برای تقویت قابلیت تعامل طرح های خود، اصول اسکریپت نویسی از جمله کار با متغیرها و توابع، اعمال مستقیم اسکریپت ها به صحنه و اجرای آنها با یک کلیک، نحوه انیمیشن سازی تعاملات، نحوه ایجاد تعاملات مانند باز کردن درب ها و کشوها، و تنظیم نحوه انیمیشن سازی با colliders و شناسایی proximity، نحوه ایجاد یک رابط کاربری ساده برای صحنه خود و اضافه کردن دکمه ها، منوها، و لغزنده ها برای کنترل دید، سطح روشنایی و غیره آشنا می شوید.

مباحث دوره:

  • اسکریپت برای تعامل
  • ایجاد متغیرها
  • ایجاد تعامل متحرک
  • اسکریپت نویسی تعاملات proximity
  • ایجاد رابط کاربری ساده

سرفصل:

  • معرفی
  • نحوه استفاده از فایل های تمرین
  • دارایی های استاندارد یونیتی
  • مبانی اسکریپت نویسی برای تعامل
  • ابزار اسکریپت نویسی در Unity
  • اعمال اسکریپت ها به اشیاء
  • ایجاد متغیرها در اسکریپت ها
  • استفاده از ()Start برای راه اندازی
  • افزودن تعامل با ()Update
  • تعامل متحرک
  • انیمیشن برای تعامل
  • ایجاد animation triggers
  • افزودن colliders
  • باز کردن درب و کشو با یک اسکریپت
  • تعامل با استفاده از proximity
  • یک کنترلر شخص اول
  • راه اندازی درب های اتوماتیک
  • اسکریپت نویسی تعاملات proximity
  • ایجاد رابط ها
  • ایجاد یک UI ساده
  • اسکریپت نویسی push buttons
  • اتصال اسلایدرها
  • راه اندازی یک منوی کشویی
  • نتیجه
  • مراحل بعدی