آیا ایده ای برای یک دنیای بازی دارید، اما مطمئن نیستید که چطور gameplay loop را درک کنید؟ اگر چنین است، مبانی طراحی بازی مکانیک البته برای شماست. اول، اهداف بازی را تجزیه و تحلیل کنید. بعد، سرگرمی دنیای خود را پیدا کنید. در نهایت، گیم پلی خود را مستندسازی و تحلیل کنید و خود را برای تکرار پس از نمونه سازی آماده کنید. پس از اتمام این دوره، شما باید درک و مهارت لازم برای شروع مکانیک سازی برای بازی آینده خود داشته باشید.
سرفصل:
- معرفی دوره
- درباره تجربه بازی
- تعریف یک تجربه بازیکن جذاب
- دادن لایه های تجربه به بازیکنان
- تنظیم محدودیت برای تجربه کاربری
- پلن طراحی
- اصلاح عناصر راه در تجربه بازیکن پایدار است
- مستند سازی رویدادهای توسعه بازی
- بهینه سازی بازی برای سرگرمی
- اجتناب از حواس پرتی در بازی
- بازخورد کاربر
- ایجاد یک کاربر هدف مشخص
- نگه داشتن طراحی و منابع تیم در همگام سازی
- ساختن فهرست دارایی بهینه شده
- تفکر از طریق اولویت های طراحی
- بهینه سازی چرخه توسعه بازی
- کار با Prototyping
- طراحی با تصویر بزرگ در ذهن
- ساختن حلقه های بازخورد داخلی
- خلاصه دوره
- مراحل بعدی
The Fundamentals & Basics Of Game Mechanic DesignPublisher: PluralsightDuration: 44mLevel: IntermediateLink:https://www.pluralsight.com/courses/game-mechanic-design-fundamentalsLacking on the game mechanic side of things? Learn the fundamentals of game mechanic design so you have all the skills necessary for all your future games.
Do you have an idea for a stellar game world, but aren’t sure how to figure out the gameplay loop? If so, Game Mechanic Design Fundamentals is the course for you. First, analyze the game’s objectives. Next, find the fun within your world. Finally, document and analyze your gameplay, and prepare yourself to iterate after prototyping. Upon completion of this course, you’ll have the understanding and skills necessary to start documenting mechanics for your future game.
Course Overview
Course Overview
0m
Thinking About the Game Experience
Defining an Engaging Player Experience
4m
Giving Players Layers of Experiences
3m
Setting Limits for User Experience
3m
Perfecting Your Design Plan
Modifying the Way Elements Are Balanced in Player Experience
1m
Documenting Game Development Events
1m
Optimizing the Game for Fun
3m
Avoiding Distractions in Game Play
3m
Incorporating User Feedback
2m
Establish a Clear Target User
0m
Keeping Design and Team Resources in Sync
Building an Optimized Asset List
3m
Thinking Through Design Priorities
0m
Optimizing the Game Development Cycle
5m
Working Effectively with Prototyping
1m
Designing with the Big Picture in Mind
0m
Building Internal Feedback Loops
4m
Course Summary
1m
Next Steps
1m
لينک منبع